Autobackup af billeder

Med brugen af iPads følger også ofte at man tager en del billeder og film. Der findes mange måder at håndtere disse billeder på og sikre backup.
Jeg har fundet en løsning, som jeg synes er simpel men alligevel giver mulighed for at tage backup af billeder og dokumenter gratis.

Til backup af dokumenter bruger jeg dropbox. Det er let at gå til og kan bruges på alle dine enheder.

Backup af billeder kan derimod godt være dyrt, hvis du vil have det automatiseret. Ret hurtigt får man nemlig fyldt de 5 gb som både apple og dropbox giver gratis til brugere.

En anden løsning er derimod at oprette en google plus konto. Og sætte den op til at lave autobackup af alle dine billeder. Du får 15 gb gratis, men derudover er det bedste, at billeder under 2048x2048 pixels ikke tæller med i regnskabet. Ligesom filmklip under 15 min varighed også er gratis.
Slår man automatisk backup til, har du derfor altid dine billeder tilgængelig på nettet og kan let dele dem med dit netværk - smart ik?

Du finder indstillingen ved at installere google plus på din iOS enhed. Herefter slår du det til når du logger ind første gang.

Hvis du allerede har installeret google plus app'en og ikke har slået funktionen til, finder du den ved at gå ind under indstillinger,



Jeg håber denne indstilling giver en lettere overskuelig administration af din ipad. Dokumenter gemmes på dropbox, billeder på google plus, resten kan godt være i en almindelig backup på icloud.

Etiketter: , , , ,