Så er der IOS 6

Endelig kom opdateringen til alle vores Ipads.
Jeg har her til aften installeret det på min egen ipad og er ved teste det af, for at se om det nu også er så godt som hidtil antaget.
Ind til videre ser det rigtig godt ud.
I forhold til vores elevgruppe er der specielt en del vi har set frem til. Muligheden for at blokere hjemmeknappen, så man ikke kan zappe rundt mellem programmerne.
Hvis man vil aktivere denne mulighed går man ind i indstillinger - generelt - tilgængelighed.
Her vælger du menupunktet forenklet adgang og slår funktionen til. Til slut indstiller du en adgangskode, som skal tastes for at komme ud af programmet. Jeg vælger 1234 ind til mine elever har afkodet det.

Når du fremover vil aktivere låsningen af hjemmeknappen trykker du 3 gange på hjemmeknappen.
Nu har du muligheden for at tegne rundt om elementer på skærmen, som du ønsker at deaktivere. Efter du har gjort det trykker du start øverst i højre hjørne.
Nu kan du bruge app'en og skal blot taste på hjemmeknappen 3 gange og taste koden for at lukke app'en igen.
Jeg glæder mig til at få det afprøvet og se, om det giver væsentlige ændringer i måden vi kan anvende Ipad'en.

Etiketter: , ,