Indstillinger på Ipad

Der kommer heldigvis flere og flere ipads ud til børnene. Udbyttet er stort, men det er kravet til vedligeholdelse og opsætning også. Jeg har eksperimenteret med forskellige indstillingsmuligheder og vil gerne dele dem.

Først og fremmest har jeg fundet frem til at app'en explain everything  er en glimrende app til at vise hvordan man anvender en ipad.

Jeg har brugt den til at lave denne video, hvor jeg viser hvilke indstillinger jeg oftest anvender til skolens og børnenes ipad.  

Når jeg opsætter individuelle ipads til børnene laver jeg et word dokument, som jeg gemmer i min public mappe i dropbox. Dette dokument linker jeg til på barnets ipad og laver et ikon, som jeg kalder Ipad opsætning. I dette dokument skriver jeg om opsætningen og hvilke muligheder jeg ser for det enkelte barn. På denne måde kan jeg "fjernstyre" ipaden og løbende fortælle forældrene om, hvilke udviklingsmuligheder der er for barnet. Dette kan nemt understøttes af link til youtube mm. 

Etiketter: , ,