Afprøvning af programmet Bamseleg


Bamseleg indeholder 12 forskellige øvelser f.eks. trykke-bygge, klæde på, opbygge miljø, match osv.. Hver øvelse bygger på grundlæggende førskolepædagogik med tydelige billeder og med mange lydeffekter. Hver øvelse indeholder 4-15 forskellige øvelsesmomenter. Programmet starter med en billedmenu, der forestiller et værelse. Ved at klikke på forskellige ting starter de enkelte programmer. Der er dansk tale og musik. Der er udskriftsfunktion, og sværhedsgraden kan indstilles.

Styring: Mus, touchskærm, 0-1 kontakter med scanning eller tastatur

Delelementer:
Døråbning: Man skal trykke præcist på døren inden den åbner og man ser en animeret figur.
Billederne over trappen: Man skal finde to ens figurer. Dvs. man skal flytte en figur hen på plads, hvilket skal gøres meget præcist.
Billederne ved siden af trappen:  Match af to billeder. Man ser halvdelen af et billede og skal parre den med den anden halvdel
Kassen til venstre under trappen: Her skal man finde to ens billeder og parre dem med hinanden.
Kassen til højre under trappen: Her skal man finde det billede billede, der falder udenfor kategori.
Bamsen under trappen: Respons stimuli. Klik på billedet og der sker en animation.
Toget: Man skal parre figurer med hinanden som en slags domino. Kræver ikke at man placerer objektet præcist.
Bamsen i stolen: Påklædning af bamsen.
Vinduet: Her kan møblere et rum. Fuldstændig uanvendligt.
Skrivebordet: Her skal man gøre to billeder ens. Objekterne skal placeres præcist.
Kasserne forrest: Her skal man sortere ting i kasser efter farve.


Programmet kan købes her:


Etiketter: ,